Strategieworkshop

Strategieworkshop met resultaat

Wil je een strategieworkshop met resultaat?

  • Staat je team voor een grote uitdaging?
  • Komen de ideeën in de organisatie nergens goed samen?
  • Heb je behoefte aan alignment en een eenduidige roadmap voor nieuwe producten die voor alle disciplines werkbaar is?
  • Stelt de markt nieuwe duurzaamheidseisen aan je product?

Met een strategieworkshop kun je nieuwe uitdagingen voor je team het hoofd bieden.

Hoe creëer je alignment?

Regelmatig ervaren teams dat het lastig is om het eens te worden op de inhoud. Ideeën te over, maar ze laten landen lukt niet. De verschillende afdelingen (R&D, marketing, sales, supply chain, finance) worden het niet eens over de prioriteiten. Je lijkt het wel eens te zijn op hoofdlijnen, maar je loopt vast op de details van de uitwerking.

Inhoud of teamdynamiek?

Een consultant of adviseur helpt je met de inhoud, waarna je terug op kantoor er samen nog steeds niet uitkomt.

Een coach maakt je bewust van de teamdynamiek, waarna je inhoudelijk nog steeds de discussie met elkaar moet voeren.

In deze workshop werk je integraal aan de inhoud en de menskant.

Strategieworkshop voor je Dreamteam

Veel leidinggevenden willen direct naar de inhoud. Uit ervaring weet ik dat je sneller en beter resultaat krijgt, als je 20% van je tijd aan persoonlijk leiderschap en groepsdynamiek besteedt. In de Strategieworkshop behandel ik niet alleen de inhoud, maar ik kijk ook welke invloed de groepsdynamiek en persoonlijk leiderschap hebben op het resultaat.

  • Ik faciliteer het proces om tot een innovatiestrategie te komen.
  • Ik begeleid je MT bij toekomstplannen en coach op samenwerking.
  • Ik organiseer een innovatiemeerdaagse voor multidisciplinaire teams die verantwoordelijk zijn voor een merk of categorie.

Op een creatieve en praktische manier

De sessies van ons team met Ginny en Leonoor hebben ons geholpen om meer inzicht te krijgen hoe wij met onze klanten in gesprek kunnen gaan over duurzaamheid en mvo. Hoe kunnen wij onze duurzame, technische installatie-oplossingen vertalen naar de behoeftes die onze klanten op het gebied van duurzaamheid en mvo hebben? Wat is onze kracht en hoe kunnen wij onze energiedoelen bereiken? Ginny en Leonoor hebben ons op een creatieve en praktische manier een aantal handvaten gegeven om hiermee verder aan de slag te kunnen.

Martijn van Helmond, Manager Ecopartners
Kuijpers

She is open-minded, resourceful while being a very pleasant sparring partner

At NIZO we developed a novel technology named Thelometry™ (from the Greek thelo: to desire, wish; to love). This technology employs non-invasive consumer responses measuring intrinsic “wanting” which drives the actual consumers buying decision, often taken sub-consciously. Ginny helped us analyzing how such an innovative technology could fit in the toolbox that marketing departments in consumer goods companies use. To be able to do so, Ginny had to quickly learn the ins and outs of the technology and explain to us how such a technique would be received by marketeers. Ginny showed that she knows both worlds and helped us understanding how to position the technology. In addition, she used her strong network to find marketing experts willing to help us. Ginny’s personality was of great help during such discussions as she is open-minded, resourceful while being a very pleasant sparring partner in developing ideas.

Peter de Kok, Principal scientisct
Nizo

Een duidelijke roadmap

Door de workshop hebben we een duidelijke roadmap voor onze core renovatie die al bijna compleet was om te presenteren aan ‘het management’. Belangrijk is dat het niet fluffy is en directe output geeft. Voor het eerst heb ik bijna direct na een workshop een aligned roadmap met acties.

Gedurende de 2-daagse vond ik de rust die Ginny uitstraalt heel prettig. Ze is streng maar rechtvaardig. Als we dit intern hadden opgepakt had het veel  meer tijd en frustratie gekost en zeker niet de eenduidige en aligned output die we nu hebben opgeleverd.

Tijdens de workshop vond ik de structuur heel prettig – erg veel leuke oefeningen (impact/effort matrix, top/tips) en toch ook wel het team aspect maar dan meer gelinked aan mensen meer bloot geven wie ze zijn en waarom. Goed om dit in het begin van een workshop te doen zodat iedereen weet waar sterke/zwakke van iemand liggen.

 

CMI Lead Europe, FMCG

Afspraak maken?

Wat houdt de Strategieworkshop in? Een voorbeeld.

Elke strategieworkshop is anders. Daarom hieronder een voorbeeld van een maatwerktraject.

Voor een opdrachtgever gaf ik een tweedaagse om een meerjarenplan te ontwikkelen. Er leefden ideeën binnen de afdelingen, maar er was geen alignment op strategische prioriteiten, kansen of taakverdeling. Normaal werkt dit team alleen op inhoud.

Om het persoonlijke zo concreet mogelijk te maken, gaf ik aan het begin van de training al handvatten over groepsontwikkeling. Gedoe tussen mensen koppelde ik onmiddellijk terug.

In de strategieworkshop hebben we alle kennis en ideeën op tafel gekregen, persoonlijke betrokkenheid besproken, afdelingsprioriteiten benoemd gerelateerd aan het gezamenlijk plan en een kalender gemaakt voor de komende drie jaar.

Na de strategieworkshop woonde ik nog één vergadering bij op kantoor. Als mensen iets anders deden dan afgesproken, kon ik ingrijpen. Mijn opdracht is pas klaar als het in de praktijk ook goed gaat, en niet alleen op de hei.

Opdrachtgevers constateren steeds dat het team sneller groeit en beter resultaat levert als mens en inhoud beide aandacht krijgen. Deze opdrachtgever: "Juist die 20% tijd voor de menselijke kant heeft het verschil gemaakt.

Strategieworkshop

  • Inhoud
  • Mens

Bezoekadres

Ginny Nijman
Bahialaan 100
3065WC  Rotterdam
KVK nr: 58008136

De aanpak

Ervaar het effect van beter samenwerken in een team.
Leer innovatief denken en doen.
Ginny Nijman begeleidt leidinggevenden en hun teams, die beter willen functioneren in sterk veranderende marktomstandigheden.

AVG instellingen

De AVG privacywetgeving schrijft voor dat een website bezoeker zelf mag bepalen welke cookies wel en niet opgeslagen mogen worden. Cookies zijn kleine bestandjes die op je website worden weggeschreven. Ze dienen ervoor om 1) je bezoek aan onze website te versnellen en 2) voor ons om meer te weten te komen waar onze bezoekers vandaan komen en waar ze naar kijken.

Privacy policy | Sluiten
Wijzig mijn voorkeuren